En de eerste update:
Ik vond de standaard H4 dimlicht lampjes een beetje tegenvallen, dus heb ik na wat zoeken hier en op het internet de keus gemaakt om de osram nightbreaker laser te bestellen. Jahoor, echt een verbetering merkbaar tijdens het rijden in het donker en ook als je het grootlicht aan hebt. Het grappige is wel dat volgens de spec sheets de osrams eigenlijk net zoveel (met een marge ongeveer 1000 lumen en 1650 voor grootlicht) lumen zouden moeten produceren, toch merk ik zeker een verbetering in tijdens het rijden.
Op de volgende foto's is te zien wat te verschillen zijn met de standaard H4 lamp en de osram nightbreaker laser:
Dimlicht, links de Osram nightbreaker laser en rechts het standaard H4 lampje:
Grootlicht, links de Osram nightbreaker laser en rechts het standaard H4 lampje:
Koplamp met standaard H4 lamp:
Koplamp met de Osram nightbreaker laser:
Zoals te zien is het licht ook gelijk een stuk witter, oogt voor mij ook gelijk wat strakker. Dus mensen die nog twijfelen doe je voordeel met deze foto's.
Volgende stap is ook om drl ledjes te monteren, de zoektocht is erg lastig in Nederland. Veel spul dat te koop staat bij sommige sites komt rechtstreeks uit China maar wordt wel een heel stuk meer voor gevraagd. Ik heb in de tussentijd al eens osram drl gekocht maar die vielen erg tegen en heb ik maar terug gestuurd. Het belangrijkste is wel dat de DRL ledjes dimmen op parkeerstand en bij dimlicht, ik houd jullie op de hoogte als ik ze gemonteerd heb en laat mijn bevindingen weten met foto's!
Ps: zijn er meer mensen met foto upload problemen? elke keer als ik de fotos via het forum software upload dan gaat er iets mis en zijn alle foto's na het plaatsen van de bericht weg behalve 1.