Altijd maar weer die piepende remmen!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
lexvermeij
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 10:15

Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door lexvermeij » ma 28 jul 2014, 15:37

Afgelopen december een prachtige Up! gekocht bij Auto Muntstad. We zijn zo blij met de auto hij voldoet aan alle verwachting, maar tegelijk worden we gek van de piepende remmen. Inmiddels 7 maanden rijden we nu en hebben 8000 km gereden. Drie maal is de auto terug geweest om het piepen op te lossen. Werkplaats kwam met schoonmaken van de trommels, volgende keer facetkanten geslepen aan de blokken van de remschoen, later weer gleufjes getrokken in dezelfde remschoen. Ja, zo slijten die remschoenen wel....... Niets helpt en elke keer als we hem brengen vraagt een monteur of hij de auto langer mag hebben want ze horen niets. Dat zijn drie collega's wel iets hoorden vergeet men kennelijk (ik mag toch aannemen dat ze telkens niet zomaar iets doen).
Wie kan mij helpen want dit irriteert ons zo ongelooflijk. Het is ook zo goedkoop om met piepende remmen een parkeervak in te rijden met nota bene een nieuwe auto. Je hebt wel de lachers op je hand als je dit vertelt aan je vrienden. Maar een oplossing heeft VW dus niet of kan dit niet bieden.
Wie heeft soortgelijke ervaring met de Up! en belangrijker zijn er oplossingen (buiten dan telkens een noodstop te moeten maken, zodat het geluid even 10 minuutjes wegblijft)?
Ik hoor het graag want ik wil langer genieten van de auto.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door Touchwood » ma 28 jul 2014, 16:53

Die van mij maakt wat grommend lawaai bij remmen bij lage snelheden, maar ik trek me er niks van aan.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door Tom Westendorp » ma 28 jul 2014, 17:50

Hoe rem je? Als je bij hele lage snelheid heel zachtjes remt dan kan het haast niet anders of de remmen gaan piepen. Maar niet alleen bij een up! maar bij elke auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

lexvermeij
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 10:15

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door lexvermeij » ma 28 jul 2014, 18:25

Eigenlijk piepen de remmen continu. Misschien is het wel zo dat het uitzondering is als ze niet piepen. Inderdaad piepen ze als je zachtjes remt en dan vooral als de auto een nacht heeft stil gestaan. Maar er is ook gegil als je gewoon van de snelweg afkomt en af moet remmen naar bv 60 km/u. Raadsel waar het aan scheelt.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door Tom Westendorp » ma 28 jul 2014, 18:32

Dat is wel opmerkelijk inderdaad. Al een keer geprobeerd de auto in het ABS te trappen? Misschien dat dat helpt?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

lexvermeij
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 10:15

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door lexvermeij » ma 28 jul 2014, 18:38

Dat helpt absoluut, maar dat is niet echt comfortabel om te doen. Heb het gevoel dat alles tegen de voorruit wordt gegooid, mezelf incluis. Als ik dit doe is het wel even weg.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door Touchwood » ma 28 jul 2014, 18:56

Petrolhead Tom schreef:Hoe rem je? Als je bij hele lage snelheid heel zachtjes remt dan kan het haast niet anders of de remmen gaan piepen. Maar niet alleen bij een up! maar bij elke auto.
Heel zachtjes. Eigenlijk heb ik het over parkeer-snelheden en de laatste meters voor een stoplicht.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door RobertJ » ma 28 jul 2014, 21:12

Geen last van tot op heden. 9500km so far

Gebruikersavatar
Jurgen Knoop
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: do 03 apr 2014, 21:16
Locatie: Millingen aan de Rijn

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door Jurgen Knoop » ma 28 jul 2014, 21:29

Kan veroorzaakt worden doordat tegenwoordig asbest-vrije remblokken worden gemonteerd. Op de vrachtwagen heb ik dit ook, en dat komt door de asbest-vrije remblokken. Verder alleen irritant maar weinig aan te doen
VW High Up! Black Pearl, 60 pk, Executive pakket, Drive pakket, Dynamic pakket, Maps&More en natuurlijk Kunstlederen interieur!

lexvermeij
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 04 dec 2013, 10:15

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door lexvermeij » di 29 jul 2014, 07:29

zijn "zachtere' remvoeringen een oplossing, of gewoon nieuwe voeringen kopen van een goed merk? Bosch of Brembo. Volkswagen koopt natuurlijk zijn "eigen" blokken bij de goedkoopste aanbieder..........

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door Altos » di 29 jul 2014, 15:36

Maar als het een gebruikt materiaal kwestie zou zijn, dan had iedereen er last van toch? ik heb nog nooit een piep gehoord (bij al mijn auto's niet overigens)

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door oppermii » di 29 jul 2014, 16:01

Hier: Aanloop/sleep geluid wel. Piepen niet.

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door --BUMP-- » di 29 jul 2014, 17:05

Hier elke ochtend piepende remmen. Een keertje het pedaal wat verder intrappen (dus: harder remmen) en dan trap je hem 'door de piep heen'. Doe ik dat niet, dan piept ie drie kruisingen verderop ook nog. Maar ik heb het nog nooit gehad na een poosje rijden, altijd 's ochtends bij de eerste remactie.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door JoVe » wo 30 jul 2014, 19:42

Touchwood schreef:
Petrolhead Tom schreef:Hoe rem je? Als je bij hele lage snelheid heel zachtjes remt dan kan het haast niet anders of de remmen gaan piepen. Maar niet alleen bij een up! maar bij elke auto.
Heel zachtjes. Eigenlijk heb ik het over parkeer-snelheden en de laatste meters voor een stoplicht.

Ja dat doet de mijne ook sinds een paar weken. Aankomen rijden bij een stoplicht en dan lichtjes remmen dan hoor ik de achterremmen piepen, maar als je dieper trapt is het weg.
Ook na een paar keer remmen is het weg. Maar de volgend morgen of een paar dagen later doet ie het weer. Gewoon wat steviger remmen dan maar.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Altijd maar weer die piepende remmen!

Bericht door Pop Up! » vr 01 aug 2014, 08:43

Ik heb er vooral last van bij nat weer, regen en zo...dan piepen de remmen flink.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Plaats reactie