binnenverlichting ACHTER

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

binnenverlichting ACHTER

Bericht door CityGo010 » ma 11 nov 2013, 19:19

Hallo beste forum genoten,

Ik rij sinds kort in een CityGo 5 deurs, erg hinderlijk vind ik dat als ik wat van de achterbank af wil pakken het daar pikdonker is, de binnenverlichting zit helemaal aan de voorzijde van de hemelbekleding.
Ook als je mensen achterin wil laten instappen is het er aarde donker want het licht komt helemaal niet naar achter ook vanwege de grote stoelen met hoofdsteunen die dit tegenhouden
Ik heb al met de zoekfunctie gezocht op binnenverlichting maar kan niets vinden.
Lijkt mij sterk dat ik de enige ben die dit probleem heeft, zijn er nog meerderen ???
En bestaan er fraaie inbouwunits of opbouw die je op de bestaande hemelbekleding kan monteren ?
Of een LED strip van 1,5 meter tegen de hemelbekleding aanplakken en aansluiten op het voorste lampje.?

Heeft iemand dit probleem al eens aangepakt ???
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door Xanderv » di 12 nov 2013, 12:34

Misschien deze voorin installeren ( mooiere luxe versie ) en dan die van voor, achterin plaatsen? Ik weet niet of je het zelf wil doen, maar het zal een aardige operatie worden aangezien je hemel los moet.
http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... 3i9pidr4u6
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door CityGo010 » wo 13 nov 2013, 23:00

ik heb inmiddels de bedrading getrokken door de hemelbekleding en de handgrepen aan de binnenzijde los te maken.
helemaal naar achter waar de hemelbekleding overgaat in kunststof waar de veiligheidsriem Achter eruit komt.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8574 ... V?ref=list

wel in het WIT bestellen ~~~!!

bovenstaande lampjes heb ik besteld, het is wachtten tot ze binnenzijn en aansluiten.

Ik hoop dat ik foto's kan laten zien hier, vorige keer steeds foutmelding
Laatst gewijzigd door CityGo010 op do 14 nov 2013, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door CityGo010 » do 14 nov 2013, 22:52

Xanderv schreef:Misschien deze voorin installeren ( mooiere luxe versie ) en dan die van voor, achterin plaatsen? Ik weet niet of je het zelf wil doen, maar het zal een aardige operatie worden aangezien je hemel los moet.
http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... 3i9pidr4u6

Je komt met je licht gewoon niet voorbij de stoelen met hoofdsteunen, het is aarde donker op de achterbank ook met de binnenverlichting aan al zou die 30 watt zijn !!
Zeker met de donkere dagen nu gewoon lastig.
Die lampunit had gewoon in het midden moeten zitten dan had je achter ook licht gehad....
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door JoVe » di 26 nov 2013, 17:26

Simpele oplossing voor de kofferbakverlichting, geheel draadloos. LED verlichting 8 lampjes en gaat aan zodra je de kofferbak open doet en blijft zonder beweging 30 seconden branden. Er zitten 8 AAA batterijen in. Geeft voldoende licht in het donker. Verkrijgbaar bij de LIDL voor 6.99 Maar er zijn ook andere opties natuurlijk.
Foto0266_ir_0.jpg
Foto0266_ir_0.jpg (20.58 KiB) 5143 keer bekeken
Foto0267_ir_0.jpg
Foto0267_ir_0.jpg (32.28 KiB) 5143 keer bekeken
Foto0265_ir_0.jpg
Foto0265_ir_0.jpg (20.71 KiB) 5143 keer bekeken
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door HeHo » di 26 nov 2013, 19:40

Hoezo gaat hij automatisch aan als je de achterklep opent? Reageert deze op licht? Lijkt me sterk. Brandt hij niet continue?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door Tom Westendorp » di 26 nov 2013, 19:49

Gruwelijk handig! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door JoVe » di 26 nov 2013, 20:21

Henkjan schreef:Hoezo gaat hij automatisch aan als je de achterklep opent? Reageert deze op licht? Lijkt me sterk. Brandt hij niet continue?
Nee er zit een sensor in het midden die reageert op beweging (in het donker) , dus als je de klep opent gaat het aan!
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door Tom Westendorp » di 26 nov 2013, 20:22

Zoiets lijkt me dan weer minder geschikt om aan het plafond bij de achterbank te hangen. De sensor zal dan vrij snel beweging detecteren vanaf de voorstoelen als je rijdt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door JoVe » di 26 nov 2013, 20:53

Petrolhead Tom schreef:Zoiets lijkt me dan weer minder geschikt om aan het plafond bij de achterbank te hangen. De sensor zal dan vrij snel beweging detecteren vanaf de voorstoelen als je rijdt.

Rij jij met de achterbank naar beneden dan. Of bedoel je echt aan het plafond tegen het achterraam. Lijkt mij niet handig. Want als er dan iemand achterin zit gaat hij ook branden.
Waar hij nu zit aan de zijkant geeft voldoende licht om je reservewiel etc te pakken. En anders nog eentje aan de andere kant. Aan de hoedenplank monteren is geen optie omdat die er wel eens uit moet.
Je zou ook kunnen denken aan een LED strip. Maar zijn die er op 12v?
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door Tom Westendorp » di 26 nov 2013, 20:55

Ja dat bedoelde ik omdat de TS aangaf dat het de bedoeling is om een lampje bij de achterbank te plaatsen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door HeHo » zo 16 feb 2014, 14:55

-
Laatst gewijzigd door HeHo op di 25 feb 2014, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Muppie
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 09 okt 2013, 21:14
Locatie: Zuid-Holland

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door Muppie » ma 24 feb 2014, 22:12

Hallo, Ik heb nog een tip m.b.t. LED-lampjes.
Bij Ikea verkopen ze mooie heldere LED-strips met een 220 adapter, echter, de LED-strips zelf zijn 12 volt.
Als je de strips uit elkaar haalt kan je op het smalle printplaatje (waar de ledjes dus opzitten) 2 draadjes solderen,
en die kan je dus direct op het 12 volt systeem van je auto aansluiten, let wel op de + en - want de leds zijn polariteitsgevoelig.

Zelf ben ik zover dat ik twee strips met snoer heb klaarliggen voor de achterbak van mijn Up, deze wil ik links en rechts plaatsen net boven de verstelbare bodemplank.
Ik heb ze al zien branden op die plaats en ze geven een heel mooi licht in de kofferbak.
Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik ze aan gaat sluiten.

Groeten, Michel
High Up - 60 pk - Dark Blue - 3-deurs - Classic Velgen - Drive pakket - Executive pakket - Maps & More - Getinte achterruit
TO DO: Zwarte naafdoppen, witte knipperlichten, witte dagrijlichten, kofferbakverlichting, instaplijsten, Vagcom-instellingen.

Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door skogo » di 25 feb 2014, 20:13

Mooie oplossing, geeft veel licht vermoed ik.
Ben benieuwd hoe je gaat aansluiten en hoe je aan en uit schakelt. Succes!
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door DonkUp » di 25 feb 2014, 21:31

Zelf vind ik dit nog wel een mooie oplossing voor de binnenverlichting bij de achterbank.
http://www.upsociety.de/index.php/Thread/1229/
Staat ook nog op mn wensenlijstje ;)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door Dixon » di 25 feb 2014, 23:14

DonkUp schreef:Zelf vind ik dit nog wel een mooie oplossing voor de binnenverlichting bij de achterbank.
http://www.upsociety.de/index.php/Thread/1229/
Staat ook nog op mn wensenlijstje ;)
Redelijk simpel om te doen, is de binnenverlichting achter van o.a. een Polo.

Voor de rest de bedrading en de juiste connectoren bestellen.
Uitsnijden, installeren en klaar.

Leuk zaterdag middag klusje :)

Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door Rick-89 » wo 26 feb 2014, 14:04

Nice!

Zou dit graag ook zelf toepassen, echter is er iemand die uit zou kunnen lichten welke onderdelen er nodig zijn en eventueel waar te verkrijgen, om zulks te verwezenlijken?

Bij voorbaat dank!
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door DonkUp » wo 26 feb 2014, 21:05

Dixon schreef:Redelijk simpel om te doen, is de binnenverlichting achter van o.a. een Polo.

Voor de rest de bedrading en de juiste connectoren bestellen.
Uitsnijden, installeren en klaar.

Leuk zaterdag middag klusje :)
Daarom staat het ook op mn wensenlijstje, alleen dat uitsnijden... Zoals de schrijver al zegt: 'Eerst maar ff wat moed ingedronken...' ;)
Rick-89 schreef:Nice!

Zou dit graag ook zelf toepassen, echter is er iemand die uit zou kunnen lichten welke onderdelen er nodig zijn en eventueel waar te verkrijgen, om zulks te verwezenlijken?

Bij voorbaat dank!
http://www.passatplus.de/ Hier kan je veel nummers vinden, de onderdelen kan je vervolgens gewoon bij je dealer (of eventueel via de sloop) bestellen.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door Dixon » wo 26 feb 2014, 23:10

DonkUp schreef:Daarom staat het ook op mn wensenlijstje, alleen dat uitsnijden... Zoals de schrijver al zegt: 'Eerst maar ff wat moed ingedronken...' ;)
Meten is weten :)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: binnenverlichting ACHTER

Bericht door JoVe » wo 26 feb 2014, 23:30

Dixon schreef:
DonkUp schreef:Daarom staat het ook op mn wensenlijstje, alleen dat uitsnijden... Zoals de schrijver al zegt: 'Eerst maar ff wat moed ingedronken...' ;)
Meten is weten :)
Voorzichtig eerst een kleine opening maken evt met een dremel doorslijpschijfje. Want met een stanleymes boven je hoofd werken en kracht zetten is lastig.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie